Opel Calibra
Ez a Calibra először a győri Tuning & Stereo show-n volt látható, nem kis csodálkozást keltve még a szakmabeliek között is. A T&S-ból már jól ismert Fofi's Garage egyik embere például a legapróbb részletekig végigfotózta a beépítést.
Miért?
Carbon mindenütt! | Néhány éve még az is kuriózumnak számított, ha egy pazar installációt autó színére fújt elemek díszítettek. Ma már - legalábbis tőlünk nyugatra - szinte minden kiállítási autóban sorakoznak, a gyakran már művészi szinten megformázott, néhol airbrush-sal is megspékelt színes panelek. Senki nem csinált még viszont karbonszövetből ilyen szintű és minőségű teljes beépítést!
Sokaknak ismerős lehet ez az anyag a Forma 1-ből, vagy a rallyból. Rendkívül kicsi súlyának és nagy szilárdságának köszönhetően ideális alapja a versenyautók karosszériájának, nem beszélve arról, hogy lelakkozva igen különleges látványt kölcsönözhet akár egy autóhifi installációnak is.
De hogyan is került az autó ilyen állapotba?
Az autó szíve! | Ez a Calibra jó alapnak kínálkozott már "szűz" korában is egy ilyen jellegű átalakításhoz, a 2 literes turbo motor, az összkerékhajtás, a hatfokozatú sebességváltó, valamint a német MANTZEL cég PHASE 1 (260Le) motortuning csomagja szinte kényszerítette az embert a folytatásra.
Ezt követően, ha valaki igényes autót szeretne magának és nem egy giccsparádét kék ledekkel, alaposan elő kell vennie a fantáziáját, a jó ízlését és nem utolsó sorban a pénztárcáját. Ennek köszönhetően került az autóra elöre 8.5Jszéles (215/40 gumikkal) hátra 10J széles(245/35 gumikkal) 17" BROCK B1 felnigarnitúra - a hozzátartozó sárvédő szélesítéssel - az eredeti és nem utángyártott RIEGER háromrészes hátsó szárny, RIEGER első és MS DESIGN hátsó toldat, MATTIG morcosító és MATTIG M3 tükrök. A sárvédők kiszélesítése miatt teljesen új fényezést és 5! rétegű lakkozást kapott az autó.
Papucsok | A futómű elöl 6 hátul 4cm-rel viszi közelebb a földhöz a Coupe-t. Az útontartásról a legerősebb sárga színű Koni gátlók gondoskodnak. A motor K&N direktszűrőn át lélegzik, a kuplung kevlárbetétes, a fékek pedig FERRODO Racing fékbetéteket kaptak és FK lyuggatott tárcsát a jobb hűtés érdekében.
A kipufogórendszer a turbótól teljes egészében rozsdamentes. A világítás nem maradhatott érintetlenül (a gyári ugyanis semmit nem világít),ennek érdekében az Audi TT xenon lámpái kerültek beépítésre. A motortérben is történtek változások, ahol szintén találunk karbon elemeket valamint egy WEECHERS toronymerevítőt. A belső tér is átalakult, szinte minden flockolva lett és ami megmaradt az sem úszta meg a karbon borítást. A régi üléseket két piros Alcantara bőr RECARO sportülés váltotta fel - ami ismerős lehet az Honda Integra tulajdonosok számára.
Sok kis piros gombocska... | Rengeteg apró kiegészítő épült be az összképbe: valódi karbon FOLIA TEC kézifékkar és MOMO karbon váltógomb, ISOTTA váltószett, SPARCO Carlois Sainz Edition pedálok, MOMO F1 kormány, SABELT 4pontos biztonsági övek, amelyek a két C oszlopot össze-kötő krómozott csőben kapaszkodnak.
A kesztyűtartó fölött elhelyezkedő panelben kis mérőműszerek sorakoznak, amelyek tájékoztatnak a turbó és olajnyomásról, az olajhőfokról és a töltöttségről. A középkonzolon is történt némi módosítás, itt található a Honda S2000-ből már ismerős ENGINE START gomb (ezzel indul az autó), a mélysugárzók erősítőjének szabályzógombja és egy reteszes kapcsoló, amellyel 1-es sebességi fokozatban kiiktatható a turbó tiltás.
A hifi alapja. | A másik igen szembetűnő dolog, az autó egész hátulját elfoglaló hifi istalláció. A hátsó résznek, az ajtópaneleknek és az A-oszlopnak az elkészítése hozzávetőlegesen fél évbe telt. Az egész egy egyszerű és könnyű vázon fekszik, amelyre először ki kellett alakítani a kész formát üvegszálas műgyantából. Miután ez a formailag tökéletes – de annál inkább nehéz - minta készen állt, az egész kapott egy karbon réteg bevonatot, amely alól a már feleslegessé vált üvegszálas mintadarabot ki lehetett dobni. Mindezek eredményeként, a teljes beépítés így csak elhanyagolható súlytöbbletet okozott. A karosszéria belül mindenhol bitumenlapokkal és kúpmintás szivaccsal lett zajcsillapítva. Az ajtópanelek belseje is üreges, csavarozással vannak az ajtókhoz fogatva és ezekbe lettek beépítve az első szettek hangváltói is.
Az egyik Exide akku. | De nézzük először is mi a hangok forrása? Minden szempontot figyelembe véve a JVC egyik legújabb modellje a KDLHX502 típusú, érintőképernyővel vezérelhető felsőkategóriás fejegysége, passzol egy ilyen "zenéhez". Innen az erősítőkhöz kígyóznak az RCA kábelek, amelyek kiválasztásához egy jó félnapos tesztelés volt szükséges. A megfelelő tápellátásra két EXIDE spirálcellás akkumulátor és egy ZEALUM kondenzátor ügyel és a köztük lévő kapcsolatról 50qmm átmérőjű ACR kábelek gondoskodnak.
Mivel "élvezeti cikk"-nek készült a Calibra ezért a beépítendő készülékek kiválasztásánál egy olyan összeállítást kellett találni, amely csak az autózás örömét szolgálja, egy olyan összeállítást, amellyel nagy hangerőn is gyönyörűen, torzításmentesen és mindenféle fülsértegetés nélkül szól a zene. Ha valaki csak a jó hangminőségre vagy csak a hangnyomásra koncentrál, akkor bizony akadályokba ütközhet. Vannak erősítők, amelyeknek jó a hangjuk de sajna teljesítményben nem bővelkednek vagy fordítva, van „kakaó” de a hangminőséget inkább hagyjuk.
Nem csak az ember társas lény! | Az EMPHASER cég viszont valamilyen különös megfontolásból, gyárt olyan óriáserősítőket, amelyek az előbbi mindkét erényt magukban bírják tartani és így kellemetlen kompromisszumok helyett, csak a készülékek méretével és súlyával kell megbarátkozni. Ezek az erősítők hangnyomás versenyeken már alaposan kitettek magukért, hangjukat és felépítésüket tekintve viszont a high-end kategóriába sorolandóak. Ezen felbuzdulva már mindjárt a project elején két ilyen 2 csatornás erősítő lett a rendszer lelke. Ezek a két első ülés háta mögött fekszenek egy-egy plexilapon, amelyekből – csak kiállítások alkalmával – sejtelmes kék fény árad. Az egyik hídba kötve látja el energiával a 2db 30cm átmérőjű EMPHASER EX12 T3 mélysugárzót, amelyekről a szaklapok tesztelői is csak jót tudnak nyilatkozni. Zárt MDF ládában helyezkednek el mágnessel a hátsó szélvédő felé fordítva, hangerejük a középkonzolon elhelyezett távvezérlővel is állítható.
A triumvirátus! | A másik 2csatornás az első ajtókban lévő 3db RODEK RC164RP típusú neodymium mágneses első szettet hajtja. A 3pár magassugárzó A-oszlop tövében egymás fölött lett elhelyezve. Azért esett a választás erre a hangszóró szettre, mert az autó tulajdonosa szereti még a legapróbb részleteket is kihallani a zenéből. Leginkább a ribbon magassugárzóval szerelt szettek tesznek eleget ezeknek a kívánalmaknak, így ez lett a kakukktojás a teljes EMPHASER rendszerben. Három pár is sorakozik belőlük ezért gond nélkül okozhatnak koncerthez hasonló élményt azon szerencséseknek akik meghallgatják, hogyan is szól egy olyan rendszer ahol a hangminőség súlyos hangerővel is párosul.
Az autóhifi beépítés a termékek kiválasztása és ezen installáció leírása a debreceni ACR kereskedő keze munkáját dícséri!
Előző oldal
Főoldal
|